WARZYWNE CIASTKA

Lubię próbować dziwne przepisy czasem, nietypowe, dziwnie brzmiące jak na przykład ciasto z marchewki bądź też z cukinii. Niedawno zrobiłam bardzo fajne dwa ciasteczka, a trzecie troszkę dawniej ale jakoś tak nie wiedzieć czemu nie znalazło się tu jeszcze, więc nadrabiam zaległości.

BAHAMA MAMA CARROT CAKE
W smaku pychota, fajnie wygląda, łatwo się robi tylko długo piecze, ale warto, oj warto. Ja dałam 6 plastrów ananasa, może być i więcej. Dałam też troszkę orzechów. Można jak najbardziej dać ½ szklanki orzechów wymieszanych z rodzynkami, które na pewno tu pasują mimo, że ich nie lubię więc nie dałam. Zdecydowanie jednak nie do keksówki (przynajmniej nie do posiadanej), a do większej formy.

Przepis w oryginale, wyszperany gdzieś kiedyś na necie.
2 szklanki cukru
1 i 1/2 szklanki oleju
3 jajka
2 szklanki mąki
1 łyżeczka sody + dodałam od siebie 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka sproszkowanych goździków, ziela angielskiego, gałki muszkatołowej i kardamonu (dałam wszystko poza zielem)
1 łyżeczka soli
2 szklanki startej marchewki
1 szklanka pokrojonego i odsączonego ananasa
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
1 szklanka wiórków kokosowych
1/2 szklanki rodzynek (u mnie orzechy włoskie posiekane)

Zmiksować cukier, olej i jajka. Składniki sypkie wymieszać w osobnym naczyniu i dodawać cały czas miksując. Następnie dodać wiórki kokosowe, marchew, ananasa , rodzynki i wanilię i wymieszać. Ciasto przełożyć do formy keksowej wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą.
Piekarnik nagrzać do 180stopni C. Piec przez około godzinę. Wyjąć z piekarnika i ostudzić.

CYNAMONOWE CIASTO Z CUKINIĄ
Przede wszystkim cukinia najlepiej żeby była nie najstarsza bo nie należy jej obierać! Po obraniu skórki ciasto traci na wyglądzie. Cukinii w cieście w ogóle nie czuć. Czuć za to cynamon, co ja akurat uwielbiam, a innym smak cynamonu nie przeszkadzał. Ciasto na samym początku dość suche, ale jak troszkę postało zrobiło się ciut bardziej miękkie i mniej suche.

3 jajka
1,5 szklanki cukru
1 szklanka oleju
2 szklanki cukinii (mi wyszło 340g)
1 łyżka cynamonu (w oryginale jest 2-3 łyżki, cynamon uwielbiam, ale to chyba byłaby przesada)
3 szklanki mąki
16 g proszku do pieczenia

Wszystko razem wymieszać mikserem według kolejności. Piec około 45 minut w temperaturze około 180 stopni C. Od siebie dorzuciłam trochę gorzkiej czekolady.

SZWAJCARSKIE CIASTO MARCHEWKOWE
Jeszcze jedno ciastko z marchewką. Zdecydowanie inne od Bahama Mama. Jest niskie, bardziej wilgotne. Zrobiłam kiedyś na biwak i harcerzom strasznie smakowało, szybko zniknęło więc chyba nie kłamali, żeby zrobić mi przyjemność ;) Ciastko rzeczywiście jest pycha! Tylko wierzch strasznie słodki i tu można coś zmieniać i kombinować.
Składniki na tortownicę 26cm lub mniejszą.
4 jajka
200g cukru (dałam troszkę mniej około 170g)
sok z 1/2 cytryny ( w oryginale były 2 łyżeczki kirszu lub ciepłej wody)
1/2 łyżeczki cynamonu lub przyprawy do piernika
otarta skórka z 1 cytryny
250g mielonych orzechów laskowych (u mnie były to orzechy włoskie bo laskowych pod ręką nie było)
250g marchewki startej na drobnych oczkach (następnym razem spróbuję zetrzeć na grubych oczkach bo trochę ta marchewka zginęła)
szczypta soli
3-4 łyżki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Żółtka z cukrem ubić, dodać kirsch (u mnie sok z cytryny), cynamon i skórkę z cytryny. Następnie dodać marchew, orzechy i dobrze wymieszać. Białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli. Dodawać po trochu do marchewkowej masy, na przemian dosypując też trochę mąki wymieszanej z proszkiem do pieczenia delikatnie mieszając. Masę wlać do tortownicy wyłożonej do papierem do pieczenia. Wstawić ciasto do piekarnika nagrzanego do 100 stopni C, podwyższyć temperaturę do 180 stopni C i piec ok. 50 minut.
Jeszcze ciepłe ciasto można udekorować mieszając 200g cukru pudru z 1 białkiem i 1 łyżką kirschu. Ja wymieszałam cukier puder z sokiem cytrynowym do uzyskania gładkiej, dość gęstej masy.

Komentarze